V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Micubiši Ki-21

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Vylepšení)
(+ Vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
  |typ = [[bombardér]]
  |typ = [[bombardér]]
  |výrobce = Micubiši Džúkógjó Kabušiki Kaiša
  |výrobce = Micubiši Džúkógjó Kabušiki Kaiša
-
  |image = Image:Mitsubishi Ki 21-2s.jpg
+
  |image = [[Soubor:Mitsubishi Ki 21-2s.jpg|250px]]
  |text = Micubiši Ki-21
  |text = Micubiši Ki-21
  |konstruktér =
  |konstruktér =
Řádka 10: Řádka 10:
  |vyřazen =
  |vyřazen =
  |výroba =
  |výroba =
-
  |vyrobeno kusů = 2064 ks
+
  |vyrobeno kusů = 2064 kusů
  |hlavní uživatel = [[Japonsko]]
  |hlavní uživatel = [[Japonsko]]
  |více uživatelů =
  |více uživatelů =
Řádka 24: Řádka 24:
*Délka: 16,02 m
*Délka: 16,02 m
*Výška: 4,85 m
*Výška: 4,85 m
-
*Nosná plocha: 69,60
+
*Nosná plocha: 69,60 m<sup>2</sup>
-
*Hmotnost prázdného letounu: 6&nbsp;071kg
+
*Hmotnost prázdného letounu: 6&nbsp;071 kg
*Vzletová hmotnost: 7&nbsp;916 kg
*Vzletová hmotnost: 7&nbsp;916 kg
*Max. vzletová hmotnost: 10 610 kg
*Max. vzletová hmotnost: 10 610 kg
Řádka 36: Řádka 36:
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
   
   
-
{{Letouny Japonské armády druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
+
{{commonscat|Mitsubishi Ki-21}} {{Letouny Japonské armády druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Japonské bombardéry]]
[[Kategorie:Japonské bombardéry]]
[[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-21]]
[[Kategorie:Letadla Micubiši|Ki-21]]

Aktuální verze z 29. 7. 2013, 12:43

Micubiši Ki-21
Mitsubishi Ki 21-2s.jpg
Micubiši Ki-21
Základní charakteristika
Určení bombardér
Výrobce Micubiši Džúkógjó Kabušiki Kaiša
Konstruktér
První let 1936
Zařazen 1938
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 2064 kusů
Varianty
Uživatel Japonsko

Micubiši Ki-21 (japonsky: 三菱 キ-21) byl japonský bombardovací letoun užívaný v druhé světové válce. Počátky vývoje letounu spadají do roku 1936, kdy japonská armáda vydala specifikaci na výrobu nového celokovového bombardovacího letadla. První prototyp stroje vzlétl v prosinci téhož roku. V prosinci roku následujícího obdržela firma Micubiši objednávku na sériovou výrobu, na jaře roku 1938 začaly přicházet první stroje k jednotkám. V armádě dostaly označení armádní těžký bombardér typ 97 (九七式重爆撃機, Kjúnana šiki džúbaku gekiki). Letouny byly postupně modernizovány, byla zesilována jejich ochrana, byly instalovány silnější motory. Spojenci dali letounu kódový název Sally. Od roku 1942 již tyto stroje zastarávaly, avšak vyráběly se až do září 1944. V této době sloužilo stále větší množství u výcvikových jednotek, případně byly letouny přestavěny na dopravní nebo výsadkové.

Technické údaje

  • Typ: dvoumotorový bombardovací, cvičný bombardovací letoun nebo dopravní letoun
  • Osádka: 5–7
  • Motor: 2× Nakadžima Ha-5 KAI o výkonu 850 hp
  • Výzbroj: Ki-21-Ia: 3 kulomety typ 89 ráže 7,7 mm, Ki-21-Ib - 4 kulomety typ 89 ráže 7,7 mm, Ki-21-Ic, Ki-21-II - 1 kulomet typ 1 ráže 12,7 mm, 4 kulomety typ 89 ráže 7,7 mm, bomby do hmotnosti 1000 kg.
  • Rozpětí: 22,50 m
  • Délka: 16,02 m
  • Výška: 4,85 m
  • Nosná plocha: 69,60 m2
  • Hmotnost prázdného letounu: 6 071 kg
  • Vzletová hmotnost: 7 916 kg
  • Max. vzletová hmotnost: 10 610 kg
  • Max. rychlost: 478 km/h
  • Cestovní rychlost: 380 km/h
  • Výstup do 6 000 m: 13 min 13 s
  • Dostup: 10 000 km/h
  • Dolet: 2 400 km/h

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Micubiši Ki-21
Letouny Japonské armády za druhé světové války
Stíhací letouny Bombardovací letouny
Ki-10Ki-27Ki-43 Ki-21Ki-30Ki-32Ki-48Ki-49Ki-51Ki-66Ki-67
Průzkumné letouny Transportní letouny Ostatní letouny Kluzáky
Ki-15Ki-46Ki-36 Ki-34Ki-54Ki-56Ki-57 Ki-115Ki-167Ka-1 Ku-1Ku-8Ku-11
Experimentální letouny a prototypy
Ki-74Ki-78Ki-83Ki-87Ki-94-I a IIKi-96Ki-108Ku-6Ku-7