Pankrác (stanice metra v Praze)
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(++) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor: | + | __NOTOC__[[Soubor:Pankrác metro station 2018Z14.JPG|thumb|240px|Vestibul stanice (2018)]] |
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Pankrác metro station 2018Z07.JPG|thumb|240px|Nástupiště ve stanici metra]] |
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Pankrác metro station 2018Z03.JPG|thumb|240px|Hlavní eskalátor ve stanici]] |
- | '''Pankrác''' je stanice na [[C (linka metra v Praze)|lince C]] [[metro v Praze|pražského]] [[metro|metra]]. Nachází se na úseku I. C mezi stanicemi [[Pražského povstání (stanice metra v Praze)|Pražského povstání]] a [[Budějovická]] v lokalitě, která je nazývána [[ | + | [[Soubor:Pankrác metro station 2018Z16.JPG|thumb|240px|Výtah pro cestující se sníženou schopností pohybu]] |
+ | '''Pankrác''' (zkratka '''PN'''<ref>http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c.htm</ref>) je stanice na [[C (linka metra v Praze)|lince C]] [[metro v Praze|pražského]] [[metro|metra]]. Nachází se na úseku I. C mezi stanicemi [[Pražského povstání (stanice metra v Praze)|Pražského povstání]] a [[Budějovická (stanice metra v Praze)|Budějovická]] v lokalitě, která je nazývána [[Pankrácká pláň]] v ulici Hvězdova na katastru Nuslí. Byla otevřena jako jedna z prvních, [[9. květen|9. května]] [[1974]], a do roku [[1990]] se jmenovala ''Mládežnická''. | ||
== Statistiky == | == Statistiky == | ||
- | Stanice Pankrác se nachází pod ulicí ''Na Pankráci''. Je hloubená, založená v jámě hluboké 17 m; samotná stanice je hluboko ale jen 14 m, dlouhá pak 232 m (z toho zhruba 100 m tvoří samotné nástupiště). | + | Stanice Pankrác se nachází pod ulicí ''Na Pankráci''. Je hloubená, založená v jámě hluboké 17 m; samotná stanice je hluboko ale jen 14 m, dlouhá pak 232 m (z toho zhruba 100 m tvoří samotné nástupiště). |
- | Pankrác má jeden výstup s jedním podpovrchovým, mělce založeným [[vestibul]]em, umístěným přímo nad nástupištěm a spojeným [[eskalátor]]y vycházejícími přímo z jeho prostředku. Jedná se o podobný systém, jako je ve stanici [[Ládví]]. | + | Pankrác má jeden výstup s jedním podpovrchovým, mělce založeným [[vestibul]]em, umístěným přímo nad nástupištěm a spojeným [[eskalátor]]y vycházejícími přímo z jeho prostředku. Jedná se o podobný systém, jako je ve stanici [[Ládví]]. |
Obkladem stanice jsou mramorové desky. Výstavba stanice mezi lety [[1967]] a [[1974]] stála 80 milionů Kčs. | Obkladem stanice jsou mramorové desky. Výstavba stanice mezi lety [[1967]] a [[1974]] stála 80 milionů Kčs. | ||
== Budoucnost stanice == | == Budoucnost stanice == | ||
- | + | Stanice Pankrác se má po vybudování plánované [[D (linka metra v Praze)|linky D]] stát přestupní stanicí. V dřívějších dobách {{Nowrap|(80. a 90. léta [[20. století]])}} bylo zamýšleno ještě také zavedení linky E, díky čemuž by tak vznikla první [[stanice metra]] v [[Praha|Praze]], kde by se křížily linky tři. | |
- | Stanice Pankrác se má po vybudování plánované [[D (linka metra v Praze)|linky D]] stát přestupní stanicí. V dřívějších dobách (80. a 90. léta [[20. století]]) bylo zamýšleno ještě také zavedení linky E, díky čemuž by tak vznikla první [[stanice metra]] v [[Praha|Praze]], kde by se křížily linky tři. | + | |
Pro toto uspořádání by musel být zvolen jiný způsob [[půdorys]]u stanice, než klasický systém dvou nad sebou umístěných a přestupní chodbou propojených nástupišť; jednotlivé linky by se musely nacházet blíže u sebe, například i na jenom nástupišti. Tato změna by se však nejspíš nedotkla nástupiště linky C, které by zůstalo zachováno (výjimkou jsou samozřejmě zaústění případných přestupních chodeb) | Pro toto uspořádání by musel být zvolen jiný způsob [[půdorys]]u stanice, než klasický systém dvou nad sebou umístěných a přestupní chodbou propojených nástupišť; jednotlivé linky by se musely nacházet blíže u sebe, například i na jenom nástupišti. Tato změna by se však nejspíš nedotkla nástupiště linky C, které by zůstalo zachováno (výjimkou jsou samozřejmě zaústění případných přestupních chodeb) | ||
+ | == Velká galerie 2018 == | ||
+ | * '''[[:Kategorie:Pankrác 2018 (metro station)|Mnoho fotografií stanice Pankrác]]''' | ||
+ | == Reference == | ||
+ | <references/> | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
* [http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/PN/PN.htm Tato stanice na stránce Metroweb.cz] | * [http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/PN/PN.htm Tato stanice na stránce Metroweb.cz] | ||
+ | * [http://metroart.cz/C/Pankrac.html Metroart.cz – Pankrác] | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Pankrác (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | [[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | ||
+ | [[Kategorie:C (linka metra v Praze)]] | ||
+ | [[Kategorie:D (linka metra v Praze)]] | ||
+ | [[Kategorie:Pankrác]] |
Aktuální verze z 30. 6. 2022, 13:31
Pankrác (zkratka PN[1]) je stanice na lince C pražského metra. Nachází se na úseku I. C mezi stanicemi Pražského povstání a Budějovická v lokalitě, která je nazývána Pankrácká pláň v ulici Hvězdova na katastru Nuslí. Byla otevřena jako jedna z prvních, 9. května 1974, a do roku 1990 se jmenovala Mládežnická.
Statistiky
Stanice Pankrác se nachází pod ulicí Na Pankráci. Je hloubená, založená v jámě hluboké 17 m; samotná stanice je hluboko ale jen 14 m, dlouhá pak 232 m (z toho zhruba 100 m tvoří samotné nástupiště).
Pankrác má jeden výstup s jedním podpovrchovým, mělce založeným vestibulem, umístěným přímo nad nástupištěm a spojeným eskalátory vycházejícími přímo z jeho prostředku. Jedná se o podobný systém, jako je ve stanici Ládví.
Obkladem stanice jsou mramorové desky. Výstavba stanice mezi lety 1967 a 1974 stála 80 milionů Kčs.
Budoucnost stanice
Stanice Pankrác se má po vybudování plánované linky D stát přestupní stanicí. V dřívějších dobách (80. a 90. léta 20. století) bylo zamýšleno ještě také zavedení linky E, díky čemuž by tak vznikla první stanice metra v Praze, kde by se křížily linky tři.
Pro toto uspořádání by musel být zvolen jiný způsob půdorysu stanice, než klasický systém dvou nad sebou umístěných a přestupní chodbou propojených nástupišť; jednotlivé linky by se musely nacházet blíže u sebe, například i na jenom nástupišti. Tato změna by se však nejspíš nedotkla nástupiště linky C, které by zůstalo zachováno (výjimkou jsou samozřejmě zaústění případných přestupních chodeb)
Velká galerie 2018
Reference
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |