Sébastien Buemi
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(++) |
||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
| Umístění v aktuální sezóně = 16. (6 b.) | | Umístění v aktuální sezóně = 16. (6 b.) | ||
| Body celkem = 6 | | Body celkem = 6 | ||
- | }} | + | }}[[Soubor:AUTO - FORMULA E PUNTA DEL ESTE 2014-Flickr.jpg|thumb|240px|Sébastien Buemi vítězí ve formuli E (2014)]] |
+ | |||
'''Sébastien Olivier Buemi''' (* [[31. říjen|31. října]] [[1988]], [[Aigle]]) je [[Švýcarsko|švýcarský]] pilot [[Formule 1]], závodící v sezoně [[Formule 1 v roce 2009|2009]] pro tým [[Toro Rosso]]. | '''Sébastien Olivier Buemi''' (* [[31. říjen|31. října]] [[1988]], [[Aigle]]) je [[Švýcarsko|švýcarský]] pilot [[Formule 1]], závodící v sezoně [[Formule 1 v roce 2009|2009]] pro tým [[Toro Rosso]]. | ||
Řádka 31: | Řádka 32: | ||
== GP2 == | == GP2 == | ||
- | |||
Buemi se v [[GP2]] poprvé objevil při Grand Prix Monaka v roce 2007, když nahradil zraněného [[Michael Ammermüller|Michaela Ammermüllera]] v týmu [[ART Grand Prix]]. V tomto závodě dojel na solidním 7. místě. V témže roce se připojil k týmu Arden International v Asijské sérii GP2. Jednou dosáhl na vítězství a 4x byl druhý, což mu vyneslo celkové 2. místo. | Buemi se v [[GP2]] poprvé objevil při Grand Prix Monaka v roce 2007, když nahradil zraněného [[Michael Ammermüller|Michaela Ammermüllera]] v týmu [[ART Grand Prix]]. V tomto závodě dojel na solidním 7. místě. V témže roce se připojil k týmu Arden International v Asijské sérii GP2. Jednou dosáhl na vítězství a 4x byl druhý, což mu vyneslo celkové 2. místo. | ||
Se stejným týmem pokračoval i v sezóně 2008 v klasické GP2. První vítězství si připsal ve [[Francie|Francii]], ve sprintu, když startoval dokonce až z 21. místa. Těžil hlavně z toho, že vyjel na suchých pneumatikách na pomalu usychající trati. Jeho konkurenti zvolili jinak a museli přezouvat. Ke konci sezóny vyhrál ještě jeden závod a celkově se Buemi umístil na 6. místě. | Se stejným týmem pokračoval i v sezóně 2008 v klasické GP2. První vítězství si připsal ve [[Francie|Francii]], ve sprintu, když startoval dokonce až z 21. místa. Těžil hlavně z toho, že vyjel na suchých pneumatikách na pomalu usychající trati. Jeho konkurenti zvolili jinak a museli přezouvat. Ke konci sezóny vyhrál ještě jeden závod a celkově se Buemi umístil na 6. místě. | ||
== Formule 1 == | == Formule 1 == | ||
- | [[Soubor:Buemi | + | [[Soubor:Sebastien Buemi-Toro Rosso-Ferrari STR6-Flickr.jpg|thumb|240px|Sébastien Buemi řídí Toro Rosso-Ferrari STR6 v italské Monze (2011)]] |
18. [[září]] [[2007]] usedl Buemi poprvé do Formule 1, když testoval vůz Red Bull RB3 na okruhu Jerez. V testech skončil na 3. místě, lepší byli pouze [[Timo Glock]] (Toyota) a [[Vitantonio Liuzzi]] ([[Toro Rosso]]). Porazil však jména jako [[Rubens Barrichello]] (Honda) nebo [[Nelson Piquet Jr.]] (Renault). | 18. [[září]] [[2007]] usedl Buemi poprvé do Formule 1, když testoval vůz Red Bull RB3 na okruhu Jerez. V testech skončil na 3. místě, lepší byli pouze [[Timo Glock]] (Toyota) a [[Vitantonio Liuzzi]] ([[Toro Rosso]]). Porazil však jména jako [[Rubens Barrichello]] (Honda) nebo [[Nelson Piquet Jr.]] (Renault). | ||
16. ledna 2008 potrvdil tým Red Bull Buemiho jako třetího a zároveň rezervního jezdce pro rok [[2008]]. Při [[Grand Prix Japonska 2008]] řídil Sébastien medical car, když jeho obvyklý jezdec, [[Dr. Jacques Tropenat]], musel odpočívat kvůli ušním problémům. | 16. ledna 2008 potrvdil tým Red Bull Buemiho jako třetího a zároveň rezervního jezdce pro rok [[2008]]. Při [[Grand Prix Japonska 2008]] řídil Sébastien medical car, když jeho obvyklý jezdec, [[Dr. Jacques Tropenat]], musel odpočívat kvůli ušním problémům. | ||
- | 19. září 2008 oznámila stáj [[Toro Rosso]], že by ráda podepsala s Buemim smlouvu na rok [[2009]]. Smlouva byla podepsána 9.ledna 2009. Buemi se tak stal prvním Švýcarem od roku [[1995]] ve Formuli 1 (naposledy jel [[Jean-Denis Délétraz]] s vozem Pacific při [[Grand Prix Evropy 1995]]). | + | 19. září 2008 oznámila stáj [[Toro Rosso]], že by ráda podepsala s Buemim smlouvu na rok [[2009]]. Smlouva byla podepsána 9.ledna 2009. Buemi se tak stal prvním Švýcarem od roku [[1995]] ve Formuli 1 (naposledy jel [[Jean-Denis Délétraz]] s vozem Pacific při [[Grand Prix Evropy 1995]]). |
- | === | + | |
- | Při svém debutovém závodě porazil | + | === 2009–2011: Toro Rosso === |
+ | Při svém debutovém závodě porazil svého týmového kolegu, [[Sébastien Bourdais|Sébastiena Bourdaise]] a připsal si premiérový bod. Po diskvalifikaci [[Lewis Hamilton|Lewise Hamiltona]] ale poskočil ještě o příčku výš a připsal si 2 body. V [[Grand Prix Číny 2009|Číně]] si dojel pro další bod a měl po 3 závodech vynikající 3 body, další body získal až na konci sezóny v [[Grand Prix Brazílie 2009|Brazílii]] a [[Grand Prix Abú Dhabí 2009|Abú Dhabí]]. V roce 2011 jel poslední sezńu a byl nahrazen Jeanem-Ericem vegnem. | ||
+ | |||
+ | [[Soubor:AUTO-FORMULA E MONACO 2015-Flickr.jpg|thumb|240px|Sébastien Buemi ve formuli E (2015)]] | ||
+ | [[Soubor:AUTO-FORMULA E MONACO 2015-Flickr-2.jpg|thumb|240px|Sébastien Buemi ve formuli E (2015)]] | ||
+ | == Formule E == | ||
+ | === 2014/2015: e.Dams Renault === | ||
+ | V roce 2014 uzavřel Sebastian Buemi smlouvu s týmem formule E - e,Dams Renault. Že to s elektrickou formulí umí, ukázal už v testech v Donningtonu, kde pouze jediný den nezajel nejrychlejší čas. I přes nepodařený první závod vyhrál Buemi celkem tři závody (nejvíc ze všech jezdců; v Uruguayi, Monaku a Británii) z jedenácti možných, získal tři pole position, pět pódií a s Nico Prostem získal pro e.Dams pohár konstruktérů. Šampionát jezdců mu unikl v posledním závodě o pouhý bod před Nelsnem Piquetem Juniorem. | ||
+ | |||
+ | === 2015/2016: Renault e.Dams === | ||
+ | Druhou sezónu Renault již v testech naznačil, že je odhodlán pohár konstruktérů obhájit. A v úvodním závodě v Pekingu ukázal vůz Renault Z.E.15 svojí dominanci, když Buemi suverénně zvítězil a jeho kolega Nicolas Prost byl donucen odstoupit z pódiového umístění kvůli poškozenému zadnímu křídlu. A nebýt problémů v Malajsii, zřejmě by Švýcar vyhrál i tam. Chuť si však spravil na ePrix v Punta del Este, kde opět po roce zvítězil. | ||
+ | |||
+ | Týmu se povedlo vítězství z minulého roku obhájit. | ||
== Kompletní výsledky ve Formuli 1 == | == Kompletní výsledky ve Formuli 1 == | ||
Řádka 243: | Řádka 255: | ||
|bgcolor="#DFDFDF"| '''37''' | |bgcolor="#DFDFDF"| '''37''' | ||
|} | |} | ||
+ | == Velká Galerie == | ||
+ | * '''[[:Kategorie:Album Sébastien Buemi|Mnoho fotografií – Sébastien Buemi]]''' | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
* [http://www.buemi.ch/ Oficiální stránky] | * [http://www.buemi.ch/ Oficiální stránky] | ||
Řádka 248: | Řádka 262: | ||
{{Článek z Wikipedie}} | {{Článek z Wikipedie}} | ||
- | [[Kategorie:Švýcarský pilot F1 | + | {{DEFAULTSORT:Buemi, Sébastien}} |
- | [[Kategorie:Žijící lidé | + | [[Kategorie:Švýcarský pilot F1]] |
+ | [[Kategorie:Piloti GP2]] | ||
+ | [[Kategorie:Muži]] | ||
+ | [[Kategorie:Žijící lidé]] |
Aktuální verze z 30. 10. 2020, 10:55
Sébastien Olivier Buemi (* 31. října 1988, Aigle) je švýcarský pilot Formule 1, závodící v sezoně 2009 pro tým Toro Rosso.
Obsah |
Formule BMW
Po letech na motokárách strávil Buemi roky 2004 a 2005 v Německé Formuli BMW. V první sezóně skončil celkově na 3. místě, o rok později na 2. místě. V roce 2005 si také zazávodil v FBMW World Final.
Formule 3
Ještě v sezóně 2005 odjel Buemi jeden závod ve Formuli 3, Grand Prix Španělska. Od roku 2006 se stal stálým jezdcem, celkově byl na 12. místě. V této sérii zůstal i v sezóně 2007 a obsadil celkové 2. místo. V témže roce závodil i ve speciální Ultimate Masters of Formula 3 a v Macau Grand Prix.
A1 Grand Prix
V sezóně 2006-07 série A1 Grand Prix se Sébastien podělil v kokpitu Švýcarska o místo s Neelem Janim a Marcelem Fässlerem. Jejich tým skončil celkově na 8. místě.
GP2
Buemi se v GP2 poprvé objevil při Grand Prix Monaka v roce 2007, když nahradil zraněného Michaela Ammermüllera v týmu ART Grand Prix. V tomto závodě dojel na solidním 7. místě. V témže roce se připojil k týmu Arden International v Asijské sérii GP2. Jednou dosáhl na vítězství a 4x byl druhý, což mu vyneslo celkové 2. místo. Se stejným týmem pokračoval i v sezóně 2008 v klasické GP2. První vítězství si připsal ve Francii, ve sprintu, když startoval dokonce až z 21. místa. Těžil hlavně z toho, že vyjel na suchých pneumatikách na pomalu usychající trati. Jeho konkurenti zvolili jinak a museli přezouvat. Ke konci sezóny vyhrál ještě jeden závod a celkově se Buemi umístil na 6. místě.
Formule 1
18. září 2007 usedl Buemi poprvé do Formule 1, když testoval vůz Red Bull RB3 na okruhu Jerez. V testech skončil na 3. místě, lepší byli pouze Timo Glock (Toyota) a Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso). Porazil však jména jako Rubens Barrichello (Honda) nebo Nelson Piquet Jr. (Renault). 16. ledna 2008 potrvdil tým Red Bull Buemiho jako třetího a zároveň rezervního jezdce pro rok 2008. Při Grand Prix Japonska 2008 řídil Sébastien medical car, když jeho obvyklý jezdec, Dr. Jacques Tropenat, musel odpočívat kvůli ušním problémům.
19. září 2008 oznámila stáj Toro Rosso, že by ráda podepsala s Buemim smlouvu na rok 2009. Smlouva byla podepsána 9.ledna 2009. Buemi se tak stal prvním Švýcarem od roku 1995 ve Formuli 1 (naposledy jel Jean-Denis Délétraz s vozem Pacific při Grand Prix Evropy 1995).
2009–2011: Toro Rosso
Při svém debutovém závodě porazil svého týmového kolegu, Sébastiena Bourdaise a připsal si premiérový bod. Po diskvalifikaci Lewise Hamiltona ale poskočil ještě o příčku výš a připsal si 2 body. V Číně si dojel pro další bod a měl po 3 závodech vynikající 3 body, další body získal až na konci sezóny v Brazílii a Abú Dhabí. V roce 2011 jel poslední sezńu a byl nahrazen Jeanem-Ericem vegnem.
Formule E
2014/2015: e.Dams Renault
V roce 2014 uzavřel Sebastian Buemi smlouvu s týmem formule E - e,Dams Renault. Že to s elektrickou formulí umí, ukázal už v testech v Donningtonu, kde pouze jediný den nezajel nejrychlejší čas. I přes nepodařený první závod vyhrál Buemi celkem tři závody (nejvíc ze všech jezdců; v Uruguayi, Monaku a Británii) z jedenácti možných, získal tři pole position, pět pódií a s Nico Prostem získal pro e.Dams pohár konstruktérů. Šampionát jezdců mu unikl v posledním závodě o pouhý bod před Nelsnem Piquetem Juniorem.
2015/2016: Renault e.Dams
Druhou sezónu Renault již v testech naznačil, že je odhodlán pohár konstruktérů obhájit. A v úvodním závodě v Pekingu ukázal vůz Renault Z.E.15 svojí dominanci, když Buemi suverénně zvítězil a jeho kolega Nicolas Prost byl donucen odstoupit z pódiového umístění kvůli poškozenému zadnímu křídlu. A nebýt problémů v Malajsii, zřejmě by Švýcar vyhrál i tam. Chuť si však spravil na ePrix v Punta del Este, kde opět po roce zvítězil.
Týmu se povedlo vítězství z minulého roku obhájit.
Kompletní výsledky ve Formuli 1
(Legenda, tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
Rok | Tým | Šasi | Motor | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Pořadí | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2009 | Scuderia Toro Rosso | Toro Rosso STR4 | Ferrari 056 2,4 V8 | AUS 7 | MAL 16 | CHN 8 | BHR 17 | ESP DNF | MON DNF | TUR 15 | GBR 18 | GER 16 | HUN 16 | EUR DNF | BEL 12 | ITA 13 | SIN DNF | JPN DNF | BRA 7 | SAE 8 | 16. místo | 6 |
Výsledky
Kariéra
Sezóna | Série | Tým | Závody | Pole position | Vítězství | Body | Umístění |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2007 | GP2 | ART Grand Prix | 11 | 0 | 0 | 6 | 21.místo |
2008 | GP2 | Trust Team Arden | 20 | 0 | 2 | 50 | 6.místo |
GP2
(Legenda) (Races in bold indicate pole position) (Races in italics indicate fastest lap)
Rok | Tým | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | Umístění | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2007 | ART Grand Prix | BHR FEA | BHR SPR | ESP FEA | ESP SPR | MON FEA 7 | FRA FEA | FRA SPR | GBR FEA | GBR SPR | EUR FEA Ret | EUR SPR 20 | HUN FEA 15 | HUN SPR 17 | TUR FEA Ret | TUR SPR 13 | ITA FEA 7 | ITA SPR 14 | BEL FEA 10 | BEL SPR Ret | VAL FEA | VAL SPR | 21.místo | 6 |
2008 | Trust Team Arden | ESP FEA 7 | ESP SPR 2 | TUR FEA 6 | TUR SPR 3 | MON FEA Ret | MON SPR 11 | FRA FEA Ret | FRA SPR 1 | GBR FEA 4 | GBR SPR DNS | GER FEA Ret | GER SPR 8 | HUN FEA 7 | HUN SPR 1 | EUR FEA 6 | EUR SPR Ret | BEL FEA 5 | BEL SPR 4 | ITA FEA 3 | ITA SPR 7 | 6.místo | 50 |
Asijská GP2
(Legenda) (Races in bold indicate pole position) (Races in italics indicate fastest lap)
Rok | Tým | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Umístění | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2008 | Trust Team Arden | UAE FEA DSQ | UAE SPR Ret | IND FEA 1 | IND SPR 7 | MAL FEA Ret | MAL SPR Ret | BHR FEA 2 | BHR SPR 2 | UAE FEA 2 | UAE SPR 2 | 2.místo | 37 |
Velká Galerie
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |