Šablona:Článek dne HL/2018/38
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nový servisní článek) |
m (Nahrazení textu „<noinclude>Kategorie:Článek DNE</noinclude>“ textem „<noinclude>Kategorie:Archiv Článků DNE</noinclude>“) |
||
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | <!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | ||
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Mafia 1-2018-023.png|right|160px|Falconer Yellowcar (GOG.com)]] |
- | '''[[ | + | '''[[Mafia: The City of Lost Heaven]]''' je akční počítačová hra viděná pohledem třetí osoby, vyvinutá v roce 2002 českým vývojářským týmem Illusion Softworks. Hráč se ocitá v roli Thomase Angela (původně taxikáře), který se stal členem jedné [[mafie|mafiánské rodiny]] ve fiktivním městě [[Lost Heaven]] ve [[Spojené státy americké|Spojených státech amerických]] třicátých let 20. století. Hra obsahuje celkem dvacet misí s velmi různorodou náplní. Mafia bývá často označována za nejlepší českou hru vůbec. |
- | + | Hra získala ve světě i v České republice vysoká hodnocení od hráčů i kritiky. Hra nabízí (například ve srovnání se soudobými díly série Grand Theft Auto) „dospělý“ příběh, který s sebou ovšem nese jistou linearitu (v klíčových okamžicích hráč nemůže ovlivnit další vývoj událostí). I díky množství propracovaných meziherních [[animace|animací]] a profesionálnímu [[dabing]]u hra dosahuje až filmových kvalit. Přednostmi je i úroveň zpracování města, interiérů a automobilů (kvalita a počet modelů, jízdní model). | |
- | + | Na hře byla kritizována slabá [[umělá inteligence]] počítačem řízených postav a místy přílišná obtížnost, daná především systémem ukládacích bodů. Hráči si stěžovali také na extrémně náročné závody (mise ''Fairplay'') v původní verzi hry; později byla vydána oficiální [[patch|záplata]], která umožnila volbu obtížnosti před zahájením závodu. | |
- | + | Hra obsahuje také režim volné jízdy s možností volby scenérie (jízda městem či krajinou ve dne nebo v noci). Po dohrání všech příběhových misí se dále zpřístupní '''extrémní jízda''', kde hráč může plnit řadu bláznivých (a někdy dost obtížných) úkolů, nesouvisejících s realisticky pojatým hlavním příběhem. Místo extrémní jízdy se ve hře původně měl nacházet závodní režim (pro jednoho i více hráčů) na různých tratích přímo v ulicích Lost Heaven. Závodní režim však nebyl včas dokončen v požadované kvalitě a nakonec se na [[Osobní počítač|PC]] neobjevil ani v podobě slibovaného patche; byl však obsažen v konzolové verzi. | |
- | <noinclude>[[Kategorie: | + | |
+ | Ačkoliv nebyl ke hře dodán žádný [[software]] pro její úpravy nebo technická dokumentace, herní komunitě se podařilo strukturu herních souborů rozluštit. V průběhu let byla vytvořena sada programů usnadňující tvorbu [[mod]]ifikací, kterých vzniklo velké množství.<br />V srpnu 2010 bylo vydáno volné pokračování hry pod názvem '''[[Mafia II|Mafia II]]'''. | ||
+ | |||
+ | Hra se odehrává v otevřeném městě [[Lost Heaven]]. Náplní hry je řízení aut a pěší část, typická pro střílečku z pohledu třetí osoby, která obsahuje běhání a střílení, vyskytují se i stealth a adventurní prvky. Hráč může navštívit mnoho detailně vymodelovaných interiérů. | ||
+ | <noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude> |
Aktuální verze z 5. 1. 2020, 19:41
Mafia: The City of Lost Heaven je akční počítačová hra viděná pohledem třetí osoby, vyvinutá v roce 2002 českým vývojářským týmem Illusion Softworks. Hráč se ocitá v roli Thomase Angela (původně taxikáře), který se stal členem jedné mafiánské rodiny ve fiktivním městě Lost Heaven ve Spojených státech amerických třicátých let 20. století. Hra obsahuje celkem dvacet misí s velmi různorodou náplní. Mafia bývá často označována za nejlepší českou hru vůbec.
Hra získala ve světě i v České republice vysoká hodnocení od hráčů i kritiky. Hra nabízí (například ve srovnání se soudobými díly série Grand Theft Auto) „dospělý“ příběh, který s sebou ovšem nese jistou linearitu (v klíčových okamžicích hráč nemůže ovlivnit další vývoj událostí). I díky množství propracovaných meziherních animací a profesionálnímu dabingu hra dosahuje až filmových kvalit. Přednostmi je i úroveň zpracování města, interiérů a automobilů (kvalita a počet modelů, jízdní model).
Na hře byla kritizována slabá umělá inteligence počítačem řízených postav a místy přílišná obtížnost, daná především systémem ukládacích bodů. Hráči si stěžovali také na extrémně náročné závody (mise Fairplay) v původní verzi hry; později byla vydána oficiální záplata, která umožnila volbu obtížnosti před zahájením závodu.
Hra obsahuje také režim volné jízdy s možností volby scenérie (jízda městem či krajinou ve dne nebo v noci). Po dohrání všech příběhových misí se dále zpřístupní extrémní jízda, kde hráč může plnit řadu bláznivých (a někdy dost obtížných) úkolů, nesouvisejících s realisticky pojatým hlavním příběhem. Místo extrémní jízdy se ve hře původně měl nacházet závodní režim (pro jednoho i více hráčů) na různých tratích přímo v ulicích Lost Heaven. Závodní režim však nebyl včas dokončen v požadované kvalitě a nakonec se na PC neobjevil ani v podobě slibovaného patche; byl však obsažen v konzolové verzi.
Ačkoliv nebyl ke hře dodán žádný software pro její úpravy nebo technická dokumentace, herní komunitě se podařilo strukturu herních souborů rozluštit. V průběhu let byla vytvořena sada programů usnadňující tvorbu modifikací, kterých vzniklo velké množství.
V srpnu 2010 bylo vydáno volné pokračování hry pod názvem Mafia II.
Hra se odehrává v otevřeném městě Lost Heaven. Náplní hry je řízení aut a pěší část, typická pro střílečku z pohledu třetí osoby, která obsahuje běhání a střílení, vyskytují se i stealth a adventurní prvky. Hráč může navštívit mnoho detailně vymodelovaných interiérů.