Šablona:Článek dne/2014/07
Z Multimediaexpo.cz
m (Zamyká „Multimediaexpo.cz:Článek dne/2014/07“: Prevence...svůj požadavek můžete vložit na diskusní stránku ([edit=sysop] (do odvolání) [move=sysop] (do odvolání))) |
m (Stránka Multimediaexpo.cz:Článek dne/2014/07 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne/2014/07) |
||
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | <!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | ||
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Sebastien Loeb.jpg|right|160px|Sébastien Loeb na RAC Rallye v roce 2005]] |
- | '''[[ | + | '''[[Sébastien Loeb]]''' (* [[26. únor]]a [[1974]]) je francouzský jezdec [[rallye]], <u>devítinásobný mistr světa</u>, čímž se stal nejúspěšnějším závodníkem historie motorsportu v počtu získaných titulů mistra světa. Má již '''77''' vítězství v kategorii [[WRC]], což z něj činí nejlepšího jezdce v historii této soutěže. Jeho současným spolujezdcem je [[Daniel Elena]]. |
- | + | Se závoděním začal v jednadvaceti letech v domácím juniorském šampionátu v sezoně 1995. O rok později poprvé startoval v absolutní klasifikaci na soutěži Rallye du Florival. Roku 1997 se Loebovým spolujezdcem stal Daniel Elena. V tomto roce spolu startovali v pohárovém mistrovství [[Peugeot 106]] 1300 a získali v něm 3 vítězství. Od roku 1998 startoval Loeb s vozem Citroën Saxo Kit Car a o rok později v poháru těchto vozů zvítězil. | |
- | + | Prvním Loebovým startem v mistrovství světa byla [[Katalánská rallye 1999]], kterou kvůli havárii nedokončil. Při další soutěži, [[Korsická rallye 1999|Korsické rallye 1999]], dokázal s vozem Citroen Saxo Kit Car vyhrát ve třídě A6. O rok později vyhrál seriál francouzského šotolinového mistrovství s vozem [[Toyota Corolla]] WRC. S tímto vozem absolvoval i 2 závody mistrovství světa. Na [[Korsika|Korsice 2000]] skončil devátý a na [[Rallye San Remo 2000]] desátý. Tento rok startoval i v mistrovství Francie s vozem Citroën Xsara Kit Car. | |
- | <noinclude>[[Kategorie: | + | |
+ | V sezoně [[mistrovství světa v rallye 2001]] se stal továrním jezdcem týmu [[Citroën Sport]]. Zvítězil v juniorském mistrovství světa s typem Saxo Kit Car a navíc získal druhé místo na [[Korsika|Korsice 2001]] s typem Xsara WRC. Následující [[Mistrovství světa v rallye 2002|sezona]] byla pro tým zkušební a tak startoval jen v sedmi soutěžích. Už na [[Rallye Monte Carlo 2002]] mohl vyhrát, ale kvůli penalizaci skončil druhý. Prvním jeho vítězstvím tak byla až [[Německá rallye 2002]]. V sezoně [[mistrovství světa v rallye 2003]] se stal vicemistrem světa se ztrátou pouhého jednoho bodu na [[Petter Solberg|Pettera Solberga]], když dokázal vyhrát [[Rallye Monte Carlo 2003]], [[Německá rallye 2003|Německou rallye 2003]] a [[Rallye San Remo 2003]]. Svůj první titul mistra světa získal v sezoně [[Mistrovství světa v rallye 2004|2004]]. | ||
+ | |||
+ | Sebastian Loeb oznámil, že v sezóně 2013 již nepojede všechny závody WRC a určitě tak nebude bojovat o další titul... | ||
+ | <noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude> |
Aktuální verze z 10. 1. 2018, 22:22
Sébastien Loeb (* 26. února 1974) je francouzský jezdec rallye, devítinásobný mistr světa, čímž se stal nejúspěšnějším závodníkem historie motorsportu v počtu získaných titulů mistra světa. Má již 77 vítězství v kategorii WRC, což z něj činí nejlepšího jezdce v historii této soutěže. Jeho současným spolujezdcem je Daniel Elena.
Se závoděním začal v jednadvaceti letech v domácím juniorském šampionátu v sezoně 1995. O rok později poprvé startoval v absolutní klasifikaci na soutěži Rallye du Florival. Roku 1997 se Loebovým spolujezdcem stal Daniel Elena. V tomto roce spolu startovali v pohárovém mistrovství Peugeot 106 1300 a získali v něm 3 vítězství. Od roku 1998 startoval Loeb s vozem Citroën Saxo Kit Car a o rok později v poháru těchto vozů zvítězil.
Prvním Loebovým startem v mistrovství světa byla Katalánská rallye 1999, kterou kvůli havárii nedokončil. Při další soutěži, Korsické rallye 1999, dokázal s vozem Citroen Saxo Kit Car vyhrát ve třídě A6. O rok později vyhrál seriál francouzského šotolinového mistrovství s vozem Toyota Corolla WRC. S tímto vozem absolvoval i 2 závody mistrovství světa. Na Korsice 2000 skončil devátý a na Rallye San Remo 2000 desátý. Tento rok startoval i v mistrovství Francie s vozem Citroën Xsara Kit Car.
V sezoně mistrovství světa v rallye 2001 se stal továrním jezdcem týmu Citroën Sport. Zvítězil v juniorském mistrovství světa s typem Saxo Kit Car a navíc získal druhé místo na Korsice 2001 s typem Xsara WRC. Následující sezona byla pro tým zkušební a tak startoval jen v sedmi soutěžích. Už na Rallye Monte Carlo 2002 mohl vyhrát, ale kvůli penalizaci skončil druhý. Prvním jeho vítězstvím tak byla až Německá rallye 2002. V sezoně mistrovství světa v rallye 2003 se stal vicemistrem světa se ztrátou pouhého jednoho bodu na Pettera Solberga, když dokázal vyhrát Rallye Monte Carlo 2003, Německou rallye 2003 a Rallye San Remo 2003. Svůj první titul mistra světa získal v sezoně 2004.
Sebastian Loeb oznámil, že v sezóně 2013 již nepojede všechny závody WRC a určitě tak nebude bojovat o další titul...