Šablona:Článek dne/2014/07

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Zamyká „Multimediaexpo.cz:Článek dne/2014/07“: Prevence...svůj požadavek můžete vložit na diskusní stránku ([edit=sysop] (do odvolání) [move=sysop] (do odvolání)))
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
-
[[Soubor:Pulp Fiction cover.jpg|right|160px|Filmový plakát Pulp Fiction]]
+
[[Soubor:Sebastien Loeb.jpg|right|160px|Sébastien Loeb na RAC Rallye v roce 2005]]
-
'''[[Pulp Fiction: Historky z podsvětí]]''' je americký [[akční film]], který v roce [[1994]] natočil režisér [[Quentin Tarantino]]. Spolu s Rogerem&nbsp;Avary získal [[Oscar]]a za nejlepší původní scénář. Na [[Filmový festival v Cannes|Filmovém festivalu v Cannes]] film získal ocenění [[Zlatá palma]].
+
'''[[Sébastien Loeb]]''' (* [[26. únor]]a [[1974]]) je francouzský jezdec [[rallye]], <u>devítinásobný&nbsp;mistr světa</u>, čímž se stal nejúspěšnějším závodníkem historie motorsportu v&nbsp;počtu získaných titulů mistra světa. Má již '''77''' vítězství v kategorii [[WRC]], což z něj činí nejlepšího jezdce v&nbsp;historii této soutěže. Jeho současným spolujezdcem je&nbsp;[[Daniel Elena]].
-
Děj Pulp Fiction tvoří několik příběhů z [[Los Angeles|losangeleského]] gangsterského prostředí, které se v několika scénách spojují a prolínají. Jejich společným prvkem jsou postavy Marselluse Wallace ([[Ving Rhames]]) a Vincenta Vegy ([[John Travolta]]), což jsou jediné dvě postavy, které se vyskytují ve všech povídkách. Je k nim samozřejmě připojena celá řada dodatků, vedlejších epizod a příběhů. V celé mozaice je také celá řada společných motivů, které se opakují a jednotlivé povídky spojují. Příběhy jsou plné bizarních dějových zvratů, narážek na klasické béčkové filmy i [[postmoderna|postmoderních]] prvků.
+
Se závoděním začal v jednadvaceti letech v domácím juniorském šampionátu v sezoně 1995. O rok později poprvé startoval v absolutní klasifikaci na soutěži Rallye du Florival. Roku 1997 se Loebovým spolujezdcem stal Daniel Elena. V tomto roce spolu startovali v pohárovém mistrovství [[Peugeot 106]] 1300 a získali v něm 3 vítězství. Od roku 1998 startoval Loeb s vozem Citroën Saxo Kit Car a o rok později v poháru těchto vozů zvítězil.  
-
V hlavní, chronologicky první a nejrozvětvenější povídce, nazvané ''Situace kolem Bonnie'' (''The Bonnie Situation''), jejíž vyústění a následně začátek tvoří prolog k filmu, jejíž děj se ale rozvine až na samém konci, vystupují druhořadí zabijáci, Jules ([[Samuel L. Jackson]]) a Vincent ([[John Travolta]]), kteří spolu s třetím, neaktivním spolupracovníkem Marvinem na objednávku podsvětního bosse Marselluse Wallase přepadnou a zabijí skupinu bývalých Marsellusových obchodních spolupracovníků a seberou jim kufřík s jakýmsi lesklým předmětem (jeho obsah není nikde ve filmu prozrazen, přestože je klíčovým předmětem, a fanoušci filmu s oblibou diskutují o tom, co v kufříku vlastně je). Náhle ale z vedlejší místnosti vyskočí muž, který se doposud před zabijáky skrýval, a vystřílí na Julese a Vincenta celý zásobník. Ani jednou kulkou se ale netrefí, což Jules pokládá za [[zázrak]] a [[Bůh|Boží]] znamení, aby změnili svůj život. Při pozdější poněkud ohnivé diskusi v autě nešťastnou náhodou zastřelí Marvina, který sedí na zadním sedadle. Dostávají se do velmi nebezpečné situace - jsou uprostřed Los Angeles, vrací se z vraždy a mají v autě omylem zabitou mrtvolu. Schovají se v domě Vincentova přítele Jimmyho (Quentin Tarantino). Tam ale mohou zůstat nanejvýš hodinu - to se totiž vrátí ze směny v nemocnici Jimmyho manželka Bonnie, která by se s ním [[rozvod|rozvedla]], kdyby zjistila, že má kontakty na podsvětí. Jules a Vincent mu slíbí, že do hodiny odejdou...  
+
Prvním Loebovým startem v mistrovství světa byla [[Katalánská rallye 1999]], kterou kvůli havárii nedokončil. Při další soutěži, [[Korsická rallye 1999|Korsické rallye 1999]], dokázal s vozem Citroen Saxo Kit Car vyhrát ve třídě A6. O rok později vyhrál seriál francouzského šotolinového mistrovství s vozem [[Toyota Corolla]] WRC. S tímto vozem absolvoval i 2 závody mistrovství světa. Na [[Korsika|Korsice&nbsp;2000]] skončil devátý a na [[Rallye San Remo 2000]] desátý. Tento rok startoval i v mistrovství Francie s vozem Citroën Xsara Kit Car.
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
 
 +
V sezoně [[mistrovství světa v rallye 2001]] se stal továrním jezdcem týmu [[Citroën Sport]]. Zvítězil v juniorském mistrovství světa s typem Saxo Kit Car a navíc získal druhé místo na [[Korsika|Korsice&nbsp;2001]] s typem Xsara WRC. Následující&nbsp;[[Mistrovství světa v rallye 2002|sezona]] byla pro tým zkušební a tak startoval jen v sedmi soutěžích. Už na [[Rallye Monte Carlo 2002]] mohl vyhrát, ale kvůli penalizaci skončil druhý. Prvním jeho vítězstvím tak byla až [[Německá rallye 2002]]. V sezoně [[mistrovství světa v rallye 2003]] se stal vicemistrem světa se ztrátou pouhého jednoho bodu na [[Petter Solberg|Pettera Solberga]], když dokázal vyhrát [[Rallye Monte Carlo 2003]], [[Německá rallye 2003|Německou rallye 2003]] a [[Rallye San Remo 2003]]. Svůj první titul mistra světa získal v sezoně [[Mistrovství světa v rallye 2004|2004]].
 +
 
 +
Sebastian Loeb oznámil, že v sezóně 2013 již nepojede všechny závody WRC a určitě tak nebude bojovat o&nbsp;další titul...
 +
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 10. 1. 2018, 22:22

Sébastien Loeb na RAC Rallye v roce 2005

Sébastien Loeb (* 26. února 1974) je francouzský jezdec rallye, devítinásobný mistr světa, čímž se stal nejúspěšnějším závodníkem historie motorsportu v počtu získaných titulů mistra světa. Má již 77 vítězství v kategorii WRC, což z něj činí nejlepšího jezdce v historii této soutěže. Jeho současným spolujezdcem je Daniel Elena.

Se závoděním začal v jednadvaceti letech v domácím juniorském šampionátu v sezoně 1995. O rok později poprvé startoval v absolutní klasifikaci na soutěži Rallye du Florival. Roku 1997 se Loebovým spolujezdcem stal Daniel Elena. V tomto roce spolu startovali v pohárovém mistrovství Peugeot 106 1300 a získali v něm 3 vítězství. Od roku 1998 startoval Loeb s vozem Citroën Saxo Kit Car a o rok později v poháru těchto vozů zvítězil.

Prvním Loebovým startem v mistrovství světa byla Katalánská rallye 1999, kterou kvůli havárii nedokončil. Při další soutěži, Korsické rallye 1999, dokázal s vozem Citroen Saxo Kit Car vyhrát ve třídě A6. O rok později vyhrál seriál francouzského šotolinového mistrovství s vozem Toyota Corolla WRC. S tímto vozem absolvoval i 2 závody mistrovství světa. Na Korsice 2000 skončil devátý a na Rallye San Remo 2000 desátý. Tento rok startoval i v mistrovství Francie s vozem Citroën Xsara Kit Car.

V sezoně mistrovství světa v rallye 2001 se stal továrním jezdcem týmu Citroën Sport. Zvítězil v juniorském mistrovství světa s typem Saxo Kit Car a navíc získal druhé místo na Korsice 2001 s typem Xsara WRC. Následující sezona byla pro tým zkušební a tak startoval jen v sedmi soutěžích. Už na Rallye Monte Carlo 2002 mohl vyhrát, ale kvůli penalizaci skončil druhý. Prvním jeho vítězstvím tak byla až Německá rallye 2002. V sezoně mistrovství světa v rallye 2003 se stal vicemistrem světa se ztrátou pouhého jednoho bodu na Pettera Solberga, když dokázal vyhrát Rallye Monte Carlo 2003, Německou rallye 2003 a Rallye San Remo 2003. Svůj první titul mistra světa získal v sezoně 2004.

Sebastian Loeb oznámil, že v sezóně 2013 již nepojede všechny závody WRC a určitě tak nebude bojovat o další titul...