Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Berjev Be-200
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Vylepšení) |
||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
|typ = Víceúčelový obojživelný letoun | |typ = Víceúčelový obojživelný letoun | ||
|výrobce = | |výrobce = | ||
- | |image = | + | |image = [[Soubor:MChS Beriev Be-200 waterbomber.jpg|250px]] |
- | |text = Berjev Be-200 při | + | |text = Berjev Be-200 při hašení požáru (2008) |
|konstruktér = | |konstruktér = | ||
|první let = [[1998]] | |první let = [[1998]] | ||
- | |zaveden = 1999 | + | |zaveden = [[1999]] |
|hlavní uživatel = [[Rusko]] | |hlavní uživatel = [[Rusko]] | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
}} | }} | ||
- | '''Berjev Be-200''' je ruské obojživelné letadlo z druhé poloviny devadesátých let 20. století. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil 24. září [[1998]] a o rok později byl stroj představen v [[Paříž]]i. Letoun byl vyvíjen jako '''protipožární''' a získal ruský certifikát hasičského letadla. Kromě toho byly zkonstruovány varianty pro přepravu nákladů, cestujících i zraněných. '''Be-200''' je možno využít i pro vojenské účely | + | '''Berjev Be-200''' je ruské obojživelné letadlo z druhé poloviny devadesátých let 20. století. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil 24. září [[1998]] a o rok později byl stroj představen v [[Paříž]]i. Letoun byl vyvíjen jako '''protipožární''' a získal ruský certifikát hasičského letadla. Kromě toho byly zkonstruovány varianty pro přepravu nákladů, cestujících i zraněných. '''Be-200''' je možno využít i pro vojenské účely, jako protiponorkový. V hasičské verzi je letoun schopný pojmout 12 000 litrů vody a 1 200 litrů speciálních hasících látek. Hasící vodu je možno tankovat na letišti nebo ve speciálním režimu nad vodní hladinou, kdy jsou pumpy schopné natankovat během 14 sekund za letu plnou nádrž. |
==Technické údaje== | ==Technické údaje== | ||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
*Délka: 32,05 m | *Délka: 32,05 m | ||
*Výška: 8,90 m | *Výška: 8,90 m | ||
- | *Nosná plocha: 117,44 | + | *Nosná plocha: 117,44 m<sup>2</sup> |
*Hmotnost vlastního stroje: 27 600 kg | *Hmotnost vlastního stroje: 27 600 kg | ||
*Max vzletová hmotnost: 37 200 kg | *Max vzletová hmotnost: 37 200 kg | ||
*Přistávací hmotnost: 35 000 kg | *Přistávací hmotnost: 35 000 kg | ||
*Max. hmotnost po dotankování vody: 43 000 kg | *Max. hmotnost po dotankování vody: 43 000 kg | ||
- | [[ | + | [[File:МАКС-2007-ЗВГ-009.jpg|thumb|250px|Berjev Be-200 na moskevském aerosalonu MAKS 2007]] |
*Náklad: 7 500 kg | *Náklad: 7 500 kg | ||
*Palivo: 12 500 kg | *Palivo: 12 500 kg |
Aktuální verze z 1. 8. 2017, 17:13
Berjev Be-200 | ||
Berjev Be-200 při hašení požáru (2008) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | Víceúčelový obojživelný letoun | |
Výrobce | ||
Konstruktér | ||
První let | 1998 | |
Zařazen | 1999 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Rusko | |
Berjev Be-200 je ruské obojživelné letadlo z druhé poloviny devadesátých let 20. století. Vzlet prvního prototypu se uskutečnil 24. září 1998 a o rok později byl stroj představen v Paříži. Letoun byl vyvíjen jako protipožární a získal ruský certifikát hasičského letadla. Kromě toho byly zkonstruovány varianty pro přepravu nákladů, cestujících i zraněných. Be-200 je možno využít i pro vojenské účely, jako protiponorkový. V hasičské verzi je letoun schopný pojmout 12 000 litrů vody a 1 200 litrů speciálních hasících látek. Hasící vodu je možno tankovat na letišti nebo ve speciálním režimu nad vodní hladinou, kdy jsou pumpy schopné natankovat během 14 sekund za letu plnou nádrž.
Technické údaje
- Osádka: 2
- Rozpětí: 32,78 m
- Délka: 32,05 m
- Výška: 8,90 m
- Nosná plocha: 117,44 m2
- Hmotnost vlastního stroje: 27 600 kg
- Max vzletová hmotnost: 37 200 kg
- Přistávací hmotnost: 35 000 kg
- Max. hmotnost po dotankování vody: 43 000 kg
- Náklad: 7 500 kg
- Palivo: 12 500 kg
- Pohon 2 x ZMKB Progress D 436TP
- Maximální rychlost: 750 km/h
- Cestovní rychlost: 600 km/h
- Minimální rychlost: 185 km/h
- Rychlost pro dotankování hasící vody: 160–190 km/h
- Dostup: 8000 m
- Dostup s jedním motorem 5500 m
- Dolet: 1700 km
- Maximální dolet: 3850 km
- Přistávací dráha na vodě: 1300 m
- Přistávací dráha pevná: 950 m
- Vzletová dráha na vodě: 1000 m
- Vzletová dráha pevná: 700 m
- Náklad: 64 pasažérů nebo 30 nemocných na lůžkách a zdravotní personál nebo 8000 kg nákladu nebo 12 m³ (cca 12 tun) hasící vody.
Externí odkazy
- (anglicky) Video Be-200
- (anglicky, rusky) Oficiální stránky společnosti Berjev
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |