Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Handley Page O/400
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
|název = Handley Page O/400 | |název = Handley Page O/400 | ||
|typ = [[bombardér|těžký bombardér]] | |typ = [[bombardér|těžký bombardér]] | ||
- | |výrobce = | + | |výrobce = Handley Page |
- | |image = Soubor:Handley Page O-400.jpg | + | |image = [[Soubor:Handley Page O-400.jpg|240px]] |
|text = Handley Page O/400 | |text = Handley Page O/400 | ||
|konstruktér = | |konstruktér = | ||
Řádka 10: | Řádka 10: | ||
|vyřazen = | |vyřazen = | ||
|výroba = | |výroba = | ||
- | |vyrobeno kusů = přes 500 | + | |vyrobeno kusů = přes 500 kusů<br />(přes 400 ks v Británii<br />+ 107 kusů v USA)<!--podle enwiki--> |
|hlavní uživatel = [[RNAS]]/[[Royal Air Force|RAF]] | |hlavní uživatel = [[RNAS]]/[[Royal Air Force|RAF]] | ||
|více uživatelů = [[Royal Australian Air Force|Australian Flying Corps]]<br /> [[Čína]]<br />[[Spojené státy americké|USA]] | |více uživatelů = [[Royal Australian Air Force|Australian Flying Corps]]<br /> [[Čína]]<br />[[Spojené státy americké|USA]] | ||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
Konstrukce stroje přímo navazuje na předchozí typ [[Handley Page O/100]] (Handley Page H.P.11), nejvýznamnějšími změnami jsou montáž výkonnějších motorů [[Rolls-Royce Eagle|Rolls-Royce Eagle VIII]] místo motorů Rolls-Royce Eagle II nebo Eagle IV, a přepracovaný palivový systém. Díky výkonnějším motorům a konstrukčním změnám které zdokonalily aerodynamiku stroje vzrostla maximální rychlost letounu (u hladiny moře) o 35 km/h, ze 122 na 157 km/h. | Konstrukce stroje přímo navazuje na předchozí typ [[Handley Page O/100]] (Handley Page H.P.11), nejvýznamnějšími změnami jsou montáž výkonnějších motorů [[Rolls-Royce Eagle|Rolls-Royce Eagle VIII]] místo motorů Rolls-Royce Eagle II nebo Eagle IV, a přepracovaný palivový systém. Díky výkonnějším motorům a konstrukčním změnám které zdokonalily aerodynamiku stroje vzrostla maximální rychlost letounu (u hladiny moře) o 35 km/h, ze 122 na 157 km/h. | ||
- | Prvními jednotkami RAF, které dostávají do výzbroje tento letoun, byly [[207. squadrona RAF|207]]., [[215. squadrona RAF|215.]] a [[216. squadrona RAF|216. squadrona]], všechny tři obdržely první stroje od března do května 1918 (jako první je v březnu dostává 216. squadrona, v té době ještě jako 16. squadrona RNAS). Z těchto tří squadron byl zformován ''No. 41 Wing'' (později rozšířený na ''VIII Brigade''), od 6. června [[1918 v letectví|1918]] součást k tomuto datu zformované ''Independent Force''. | + | Prvními jednotkami RAF, které dostávají do výzbroje tento letoun, byly [[207. squadrona RAF|207]]., [[215. squadrona RAF|215.]] a [[216. squadrona RAF|216. squadrona]], všechny tři obdržely první stroje od března do května 1918 (jako první je v březnu dostává 216. squadrona, v té době ještě jako 16. squadrona RNAS). |
+ | |||
+ | Z těchto tří squadron byl zformován ''No. 41 Wing'' (později rozšířený na ''VIII Brigade''), od 6. června [[1918 v letectví|1918]] součást k tomuto datu zformované ''Independent Force''. | ||
== Squadrony vyzbrojené typem Handley Page O/400 == | == Squadrony vyzbrojené typem Handley Page O/400 == | ||
Řádka 33: | Řádka 35: | ||
== Specifikace (Handley Page O/400) == | == Specifikace (Handley Page O/400) == | ||
- | [[ | + | [[File:Handley Page 0-400 bomber RAE-O407.jpg|thumb|240px|Handley Page O/400 v roce 1918]] |
* '''Typ:''' Handley Page O/400 byl těžký dvoumotorový bombardér, třípříhradový dvouplošník s pevným ostruhovým podvozkem | * '''Typ:''' Handley Page O/400 byl těžký dvoumotorový bombardér, třípříhradový dvouplošník s pevným ostruhovým podvozkem | ||
* '''Posádka:''' 4-5 mužů | * '''Posádka:''' 4-5 mužů | ||
Řádka 39: | Řádka 41: | ||
* '''Délka:''' 19,158 m | * '''Délka:''' 19,158 m | ||
* '''Výška:''' 6,705 m | * '''Výška:''' 6,705 m | ||
- | * '''Nosná plocha:''' 153,10 m | + | * '''Nosná plocha:''' 153,10 m<sup>2</sup> |
* '''Hmotnost prázdného letounu:''' 3856 kg | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' 3856 kg | ||
- | * '''Vzletová hmotnost:''' | + | * '''Vzletová hmotnost:''' 6 060 kg |
* '''Maximální rychlost:''' | * '''Maximální rychlost:''' | ||
** 157 km/h (u hladiny moře) | ** 157 km/h (u hladiny moře) | ||
- | ** 140 km/h (ve výšce | + | ** 140 km/h (ve výšce 1 524 m) |
- | * '''Operační dostup:''' | + | * '''Operační dostup:''' 2 591 m |
* '''Čas výstupu do výšky 1524 m:''' 23 minut | * '''Čas výstupu do výšky 1524 m:''' 23 minut | ||
* '''Vytrvalost:''' 8 hodin | * '''Vytrvalost:''' 8 hodin |
Aktuální verze z 30. 9. 2016, 23:02
Handley Page O/400 | ||
Handley Page O/400 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | těžký bombardér | |
Výrobce | Handley Page | |
Konstruktér | ||
První let | 1918 | |
Zařazen | 1918 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | přes 500 kusů (přes 400 ks v Británii + 107 kusů v USA) | |
Varianty | ||
Uživatel | RNAS/RAF | |
Australian Flying Corps Čína USA |
Handley Page O/400 (Handley Page H.P.12) byl britský těžký bombardér, operačně nasazený od dubna 1918.
Konstrukce stroje přímo navazuje na předchozí typ Handley Page O/100 (Handley Page H.P.11), nejvýznamnějšími změnami jsou montáž výkonnějších motorů Rolls-Royce Eagle VIII místo motorů Rolls-Royce Eagle II nebo Eagle IV, a přepracovaný palivový systém. Díky výkonnějším motorům a konstrukčním změnám které zdokonalily aerodynamiku stroje vzrostla maximální rychlost letounu (u hladiny moře) o 35 km/h, ze 122 na 157 km/h.
Prvními jednotkami RAF, které dostávají do výzbroje tento letoun, byly 207., 215. a 216. squadrona, všechny tři obdržely první stroje od března do května 1918 (jako první je v březnu dostává 216. squadrona, v té době ještě jako 16. squadrona RNAS).
Z těchto tří squadron byl zformován No. 41 Wing (později rozšířený na VIII Brigade), od 6. června 1918 součást k tomuto datu zformované Independent Force.
Obsah |
Squadrony vyzbrojené typem Handley Page O/400
- 58. squadrona
- 70. squadrona
- 97. squadrona
- 100. squadrona
- 115. squadrona
- 116. squadrona
- 207. squadrona
- 214. squadrona
- 215. squadrona
- 216. squadrona (před 1. dubnem 1918 16. squadrona RNAS)
Specifikace (Handley Page O/400)
- Typ: Handley Page O/400 byl těžký dvoumotorový bombardér, třípříhradový dvouplošník s pevným ostruhovým podvozkem
- Posádka: 4-5 mužů
- Rozpětí: 30,480 m
- Délka: 19,158 m
- Výška: 6,705 m
- Nosná plocha: 153,10 m2
- Hmotnost prázdného letounu: 3856 kg
- Vzletová hmotnost: 6 060 kg
- Maximální rychlost:
- 157 km/h (u hladiny moře)
- 140 km/h (ve výšce 1 524 m)
- Operační dostup: 2 591 m
- Čas výstupu do výšky 1524 m: 23 minut
- Vytrvalost: 8 hodin
Pohonná jednotka
- dva vidlicové vodou chlazené dvanáctiválce Rolls-Royce Eagle VIII
- Výkon motoru: 360 hp (268,5 kW)
Výzbroj
- pět pohyblivých kulometů Lewis ráže 7,7 mm (2 v oběžném kruhu Scarff na přídi, 2 na hřbetu trupu a 1 v otvoru v podlaze trupu)
- maximálně 907 kg pum
Prameny
- F. K. Mason, The British Bomber since 1914, Putnam Aeronautical Books, 1994, ISBN 0-85177-861-5
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |