Jedlová (nádraží)
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
{{Infobox Železniční stanice | {{Infobox Železniční stanice | ||
| jméno=Jedlová | | jméno=Jedlová | ||
- | | fotka= | + | | fotka= |
| název_provozovatele= SŽDC | | název_provozovatele= SŽDC | ||
| kód_stanice= 567594 | | kód_stanice= 567594 | ||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
| návazná_doprava= | | návazná_doprava= | ||
| poznámky= | | poznámky= | ||
- | }} | + | }}[[Soubor:Budova nadrazi Jedlova.JPG|thumb|220px|Budova jedlovského nádraží]] |
- | [[ | + | [[Soubor:Jedlova pohled z nadrazi.JPG|thumb|220px|Pohled z jedlovského nádraží na horu [[Jedlová (Lužické hory)|Jedlová]]]] |
'''Stanice Jedlová''' je [[Železniční stanice|železniční křižovatka]] uprostřed [[les]]ů [[Lužické hory|Lužických hor]], na [[Železnice|železničních tratích]] [[Bakov nad Jizerou]]–[[Rumburk]] a [[Děčín]]–[[Varnsdorf]]. Leží na katastrálním území [[Jedlová (Jiřetín pod Jedlovou)|Jedlová]] v [[Nadmořská výška|nadmořské výšce]] 544 m. n. m. | '''Stanice Jedlová''' je [[Železniční stanice|železniční křižovatka]] uprostřed [[les]]ů [[Lužické hory|Lužických hor]], na [[Železnice|železničních tratích]] [[Bakov nad Jizerou]]–[[Rumburk]] a [[Děčín]]–[[Varnsdorf]]. Leží na katastrálním území [[Jedlová (Jiřetín pod Jedlovou)|Jedlová]] v [[Nadmořská výška|nadmořské výšce]] 544 m. n. m. | ||
Aktuální verze z 31. 8. 2016, 10:36
Stanice Jedlová je železniční křižovatka uprostřed lesů Lužických hor, na železničních tratích Bakov nad Jizerou–Rumburk a Děčín–Varnsdorf. Leží na katastrálním území Jedlová v nadmořské výšce 544 m. n. m.
Její výstavba byla velice náročná, vyžadovala jak odstřel skal, tak zarovnání prohlubní, neboť v okolí stanice Jedlová nebýval rovný prostor. Těsně před stanicí ve směru na Děčín musela být pro trať proražena pískovcová skála v délce 560 m, místy až do hloubky 15 metrů. U Svoru bylo potřeba postavit až 15 metrů vysoké náspy. Současníci v tehdejší době řadili tratě České severní dráhy co do obtížnosti hned za alpské tratě Semmering a Brenner. Podle vzoru železničních budov na dráze přes Semmering byla také odvozena podoba výpravních budov, vystavěných z režného cihelného zdiva, které místy vyplňovalo hrázděnou konstrukci, s charakteristickými nástupními přístřešky v podobě otevřené verandy. První vlak do stanice Jedlová přijel dne 16. ledna 1869.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |