V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

IDT WinChip

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Nový článek)
(+ Vylepšení)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
== Architektura WinChip C6 ==  
== Architektura WinChip C6 ==  
-
Procesor WinChip C6, který obsahoval 5 400 000 [[tranzistor]]ů, měl značně jednoduchou multimediální architekturou (na rozdíl od [[Rise mP6]]), která stála někde na hranici mezi starou [[Intel 80486|486DX]] a mnohem modernějším [[Pentium MMX|Pentiem MMX]]. Neměl zřetězené zpracování instrukcí ([[Pipeline]]), ale používal výkonnou 64-bitovou datovou sběrnici [[Pentium MMX|Pentia MMX]] a hlavně velkou vyrovnávací L1 [[cache]] - '''64 KB''', která byla často rozhodující pro solidní výkon v celočíselných operacích. Matematická [[FPU]] jednotka ovšem byla velmi slabá. Navíc často používal systémovou sběrnici na pouhých 60 / 66 MHz [[FSB]] v rámci patice [[Socket 7]]. Logickým výsledkem bylo, že nikdy nedokázal překonat konkurenční [[AMD K6]] na stejné frekvenci, který nebyl o mnoho dražší.  
+
Procesor WinChip C6, který obsahoval 5 400 000 [[tranzistor]]ů, měl značně jednoduchou multimediální architekturou (na rozdíl od [[Rise mP6]]), která stála někde na hranici mezi starou [[Intel 80486|486DX]] a mnohem modernějším [[Pentium MMX|Pentiem MMX]]. Neměl zřetězené zpracování instrukcí ([[Pipeline]]), ale používal výkonnou 64-bitovou datovou sběrnici [[Pentium MMX|Pentia MMX]] a hlavně velkou vyrovnávací L1 [[cache]]: '''64 KB''', která byla často rozhodující pro solidní výkon v celočíselných operacích. Matematická [[FPU]] jednotka ovšem byla velmi slabá. Navíc často používal systémovou sběrnici na pouhých 60 / 66 MHz [[FSB]] v rámci patice [[Socket 7]]. Logickým výsledkem bylo, že nikdy nedokázal překonat konkurenční [[AMD K6]] na stejné frekvenci, který nebyl o mnoho dražší.  
Jednoduchá architektura ovšem nabídla dvě výhody – celý procesor byl mnohem menší (výrobní proces byl tím lacinější) a jeho spotřeba se proto pohybovala na úrovni [[Rise mP6]]: 8 až 11 Wattů.  
Jednoduchá architektura ovšem nabídla dvě výhody – celý procesor byl mnohem menší (výrobní proces byl tím lacinější) a jeho spotřeba se proto pohybovala na úrovni [[Rise mP6]]: 8 až 11 Wattů.  
Řádka 10: Řádka 10:
Procesor WinChip 2, který obsahoval 5 900 000 [[tranzistor]]ů, byl evolučním vylepšením původního WinChipu C6. Na trh se dostal v [[září]] [[1998]] a jeho hlavní novinkou byla integrace multimediální technologie – [[3DNow!]]. Dále měl novou multimediální [[MMX]] jednotku a vylepšenou matematickou [[FPU]] jednotku. Díky tomu mohl začít soupeřit s procesorem [[AMD K6-2]] v rámci patice [[Socket 7|Super Socket 7]].  
Procesor WinChip 2, který obsahoval 5 900 000 [[tranzistor]]ů, byl evolučním vylepšením původního WinChipu C6. Na trh se dostal v [[září]] [[1998]] a jeho hlavní novinkou byla integrace multimediální technologie – [[3DNow!]]. Dále měl novou multimediální [[MMX]] jednotku a vylepšenou matematickou [[FPU]] jednotku. Díky tomu mohl začít soupeřit s procesorem [[AMD K6-2]] v rámci patice [[Socket 7|Super Socket 7]].  
-
V [[březen|březnu]] [[1999]] se ještě objevil WinChip 2A, který konečně nabídl podporu pro systémovou sběrnici – 100 MHz [[FSB]], ale to již byla labutí píseň. Americký výrobce začal mluvit o připravovaném procesoru ''WinChip 3'', který měl obsahovat 128 KB vyrovnávací L1 [[cache]] na frekvencích 266 až 350 MHz. O něco nižší frekvenci (233 až 333 MHz) měl mít mobilní WinChip 3 s výrazně sníženou spotřebou. Reálné podmínky na trhu s procesory však byly příliš tvrdé, firma Centaur Technology nevydržela tlak konkurence a na konci roku [[1999]] byla pohlcena firmou [[VIA Technologies]]. Procesor WinChip 3 nebyl nikdy oficiálně vypuštěn.
+
V [[březen|březnu]] [[1999]] se ještě objevil WinChip 2A, který konečně nabídl podporu pro systémovou sběrnici – 100 MHz [[FSB]], ale to již byla labutí píseň. Americký výrobce začal mluvit o připravovaném procesoru ''WinChip 3'', který měl obsahovat 128 KB vyrovnávací L1 [[cache]] na frekvencích 266 až 350 MHz. O něco nižší frekvenci (233 až 333 MHz) měl mít mobilní WinChip 3 s výrazně sníženou spotřebou. Reálné podmínky na trhu s procesory však byly příliš tvrdé, firma Centaur Technology nevydržela tlak konkurence a na konci roku [[1999]] byla pohlcena firmou VIA Technologies. Procesor WinChip 3 nebyl nikdy oficiálně vypuštěn.
-
 
+
-
== Nejznámější sociální sítě (připojte se) ==
+
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}
+
-
<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>
+
==Externí odkazy==
==Externí odkazy==
Řádka 25: Řádka 21:
 +
{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Procesory]]
[[Kategorie:Procesory]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 25. 8. 2016, 11:28

IDT WinChip 2A / 200 MHz

IDT WinChip je rodina plně 32-bitových procesorů architektury x86 od firem Centaur Technology a IDT, která měla ostře konkurovat procesorům Pentium MMX a Pentium II firmy Intel. Americká firma IDT uvedla první procesor na trh v 13. října 1997.

Architektura WinChip C6

Procesor WinChip C6, který obsahoval 5 400 000 tranzistorů, měl značně jednoduchou multimediální architekturou (na rozdíl od Rise mP6), která stála někde na hranici mezi starou 486DX a mnohem modernějším Pentiem MMX. Neměl zřetězené zpracování instrukcí (Pipeline), ale používal výkonnou 64-bitovou datovou sběrnici Pentia MMX a hlavně velkou vyrovnávací L1 cache: 64 KB, která byla často rozhodující pro solidní výkon v celočíselných operacích. Matematická FPU jednotka ovšem byla velmi slabá. Navíc často používal systémovou sběrnici na pouhých 60 / 66 MHz FSB v rámci patice Socket 7. Logickým výsledkem bylo, že nikdy nedokázal překonat konkurenční AMD K6 na stejné frekvenci, který nebyl o mnoho dražší.

Jednoduchá architektura ovšem nabídla dvě výhody – celý procesor byl mnohem menší (výrobní proces byl tím lacinější) a jeho spotřeba se proto pohybovala na úrovni Rise mP6: 8 až 11 Wattů.

Architektura WinChip 2

Procesor WinChip 2, který obsahoval 5 900 000 tranzistorů, byl evolučním vylepšením původního WinChipu C6. Na trh se dostal v září 1998 a jeho hlavní novinkou byla integrace multimediální technologie – 3DNow!. Dále měl novou multimediální MMX jednotku a vylepšenou matematickou FPU jednotku. Díky tomu mohl začít soupeřit s procesorem AMD K6-2 v rámci patice Super Socket 7.

V březnu 1999 se ještě objevil WinChip 2A, který konečně nabídl podporu pro systémovou sběrnici – 100 MHz FSB, ale to již byla labutí píseň. Americký výrobce začal mluvit o připravovaném procesoru WinChip 3, který měl obsahovat 128 KB vyrovnávací L1 cache na frekvencích 266 až 350 MHz. O něco nižší frekvenci (233 až 333 MHz) měl mít mobilní WinChip 3 s výrazně sníženou spotřebou. Reálné podmínky na trhu s procesory však byly příliš tvrdé, firma Centaur Technology nevydržela tlak konkurence a na konci roku 1999 byla pohlcena firmou VIA Technologies. Procesor WinChip 3 nebyl nikdy oficiálně vypuštěn.

Externí odkazy


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010