Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Železniční trať Otrokovice - Vizovice
Z Multimediaexpo.cz
Trať Otrokovice - Vizovice (v jízdním řádu pro cestující trať č. 331) je jednokolejná železniční trať o délce 25 km. V úseku Otrokovice - Zlín střed se jedná o dráhu celostátní, v úseku Zlín střed - Vizovice o dráhu regionální.[1] Trať je začleněna do systému Zlínské integrované dopravy.
Obsah |
Historie
Koncese na výstavbu trati Otrokovice - Vizovice byla podepsána 24. září 1898 a po dokončení výstavby byl veřejné provoz této lokálky zahájen již 8. října 1899. Provoz na trati zajišťovala na účet vlastníka společnost KFNB. Po zestátnění KFNB v roce 1907 zajišťovala provoz společnost c. k. Rakouské státní dráhy (kkStB). a po roce 1918 pak Československé státní dráhy. Lokálka však byla stále v soukromých rukou. Majoritní podíl akcií této trati získal koncern Baťa a 1. srpna 1931 byla přejmenována na společnost s názvem Otrokovicko-zlínsko-vizovická dráha (OZVD).
21. května 1937 získala OZVD koncesi na výstavbu prodložení této trati z Vizovic do Horní Lidče. Stavba prodloužení byla ihned zahájena, ale vzápětí přerušena vypuknutím 2. světové války. Po skončení války byla výstavba nové trati obnovena, ale 17. února 1950 ji Ministerstvo dopravy definitivně zastavilo.[2]
Po roce 2000 se záměr na prodloužení trati, tentokrát do Valašské Polanky, objevil v krajem objednané studii Rozvoj kolejové dopravy ve Zlínském kraji (2004) i v návrhu zásad územního rozvoje Zlínského kraje (2008), avšak obce v připomínkovém řízení vyjadřovaly i obavy a nesouhlas. Podle navrhovaného řešení má nová železniční trať Vizovice - Valašská Polanka v maximální míře využít drážní těleso vybudované ve 30. a 40. letech. Plánována je rovněž elektrizace celé trati a zdvojkolejnění úseku Otrokovice – Zlín střed.
Seznam zastávek
- Otrokovice (0 km, neobsazená, trať 330)
- Otrokovice-Trávníky (2 km, neobsazená)
- Zlín-Malenovice zastávka (4 km, neobsazená)
- Zlín-U mlýna (5 km, neobsazená)
- Zlín-Malenovice (6 km)
- Zlín-Louky (8 km, neobsazená)
- Zlín-Prštné (9 km, neobsazená)
- Zlín střed (11 km)
- Zlín-Dlouhá (12 km, neobsazená)
- Zlín-Podvesná (13 km, neobsazená)
- Zlín-Příluky (15 km, neobsazená)
- Želechovice nad Dřevnicí (17 km, neobsazená)
- Lípa nad Dřevnicí (19 km)
- Zádveřice (22 km, neobsazená)
- Vizovice (25 km)
Související články
- Železniční trať Vizovice - Valašská Polanka
- Zlínská integrovaná doprava
- Trolejbusová doprava ve Zlíně a v Otrokovicích
- Autobusová doprava ve Zlíně a v Otrokovicích
Reference
- ↑ Usnesení Vlády ČR ze dne 20. prosince 1995 o vyčlenění regionálních drah z dráhy celostátní http://kormoran.vlada.cz/usneseni/usneseni_webtest.nsf/WebGovRes/97531C8254B32166C12571B6006B7243
- ↑ Schreier, Pavel: Začatá a nedokončená http://www.cd.cz/static/old/NEW/TCD2005/5_9zacat.htm
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |